نتایج جستجو برای عبارت :

امام رضا علیه اسلام

زیدیه بدتر از ناصبی
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٣١٤- الحسین بن محمد الأشعری، عن علی بن محمد بن سعید، عن محمد بن سالم بن أبی سلمة، عن محمد بن سعید بن غزوان قال: حدثنی عبد الله بن المغیرة قال: قلت لأبی الحسن علیه السلام: إن لی جارین أحدهما ناصب والآخر زیدی ولا بد من معاشرتهما فمن أعاشر فقال: هما سیان، من كذب بآیة من كتاب الله فقد نبذ الاسلام وراء ظهره وهو المكذب بجمیع القرآن والأنبیاء والمرسلین، قال: ثم قال: إن هذا نصب
معجزه امام حسین علیه السلام و نشان دادن امیر المومنین علیه السلام سال‌ها بعد شهادت آن حضرت
شیخ حسن بن سلیمان رضوان الله تعالی از به نقل از کتاب مختصر بصائر الدرجات سعد بن عبد الله اشعری رضوان الله تعالی روایت کرده است:
[ ٣٢٠ / ٩ ] وعن الباقر ، عن أبیه علیهما‌ السلام أنّه قال : « صار جماعة من الناس بعد موت الحسن علیه السلام إلى الحسین علیه السلام ، فقالوا : یابن رسول الله صلى الله علیه وآله ما عندك من أعاجیب أبیك التی كان یریناها؟ فقال : هل ت
امام حسن علیه السلام شبیه‌ترین مردم به رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام فرمودند:
كانَ الحَسَنُ أشبَهَ النّاسِ بِرَسولِ اللّه ِ خَلقا و سُؤدُدا و هَدیا.
امام حسن علیه السلام در خلقت و سیرت و شرافت شبیه ترین مردم به رسول خدا بود.
الارشاد، تالیف شیخ مفید، جلد ۲، صفحه ۵، چاپ موسسه آل البیت لاحیاء التراث
ماه محرم در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن مسرور رحمه الله ، قال: حدثنا الحسین بن محمد بن عامر ، عن عمه عبد الله بن عامر ، عن إبراهیم بن أبی محمود ، قال : قال الرضا علیه السلام : إن المحرم شهر كان أهل الجاهلیة یحرمون فیه القتال ، فاستحلت فیه دماؤنا ، وهتكت فیه حرمتنا ، وسبی فیه ذرارینا ونساؤنا ، وأضرمت النیران فی مضاربنا ، وانتهب ما فیها من ثقلنا ، ولم ترع لرسول الله صلى الله علیه وآله حر
کامل گشتن دین با ابلاغ ولایت امیر المومنین علیه السلام توسط پیامبر صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «الثقة أبی بكر محمد بن أبی الثلج» فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین، نذكر المراد منه بلفظه: وقال أبو عبد الله جعفر الصادق علیه السلام: لم یمض بعد كمال الدین وتمام النعمة ورضى الرب إلا أنزل الله تبارك وتعالى على نبیه صلى الله علیه وآله بكراع الغمیم: «یا أیها الرسول بلغ ما أنزل إلی
ولایت امیر المومنین علیه السلام مهم‌ترین رکن دین اسلام
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۸- علی بن إبراهیم، عن صالح بن السندی، عن جعفر بن بشیر، عن أبان عن فضیل، عن أبی جعفر (علیه السلام) قال: بنی الاسلام على خمس: الصلاة والزكاة والصوم والحج والولایة ولم یناد بشئ ما نودی بالولایة یوم الغدیر.
امام باقر علیه السلام فرمودند: اسلام بر پنج چیز بنا شده است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت؛ و هیچ چیز به اندازه ولایت در روز غدیر بر آن تاکی
برترین مخلوق خداوند
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
عن علی بن سوید السائی، عن أبی الحسن الأول علیه السلام قال: ما خلق الله خلقا أفضل من محمد صلى الله علیه وآله ولا خلق خلقا بعد محمد أفضل من علی علیه السلام.
امام کاظم علیه السلام فرمودند: خداوند، مخلوقی بافضیلت‌تر و برتر از حضرت محمد صلی الله علیه و آله نیافریده است و بعد از حضرت محمد صلی الله علیه و آله مخلوقی برتر از امیر المومنین علیه السلام نیافریده است.
الاختصاص، تالیف شیخ مفید،
فطرس ملک
محمد بن حسن صفار رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا احمد بن موسى عن محمد بن المعروف بغزال مولى حرب بن زیاد البجلى عن محمد ابى جعفر الحمامى الكوفى عن الازهر البطیخى عن ابى عبد الله علیه السلام قال ان الله عرض ولایة امیر المؤمنین فقبلها الملئكة واباها ملك یقال لها فطرس فكسر الله جناحه فما ولد الحسین بن على علیه السلام بعث الله جبرئیل فی سبعین الف ملك إلى محمد صلى الله علیه وآله یهنئهم بولادته فمر بفطرس فقال له فطرس یا جبرئیل إلى ا
وعنه رفعه قال: قال أبو عبد الله علیه السلام لرجل: اجعل قلبك قرینا برا، وولدا واصلا، واجعل علمك والدا تتبعه، واجعل نفسك عدوا تجاهده، واجعل مالك عاریة تردها. محمد بن علی بن الحسین بإسناده، عن مسكان، عن عبد الله بن أبی یعفور، عن الصادق علیه السلام نحوه.
امام صادق علیه السلام به مردی فرمودند: قلب خود را قرین و همراه نیکو و فرزند شایسته‌ای برای خود قرار ده، دانش خود را برای خودت پدری قرار ده که از آن پیروی کنی، و نفس خود را برای دشمن قرار ده که با
سنت هزار پیغمبر در امیر المومنین علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٤- أبو علی الأشعری، عن محمد بن عبد الجبار، عن صفوان، عن موسى بن بكر، عن الفضیل بن یسار قال: سمعت أبا عبد الله علیه السلام یقول: إن فی علی علیه السلام سنة ألف نبی من الأنبیاء وإن العلم الذی نزل مع آدم علیه السلام لم یرفع، وما مات عالم فذهب علمه، والعلم یتوارث.
امام صادق علیه السلام فرمودند: در علی علیه السلام سنت هزار پیغمبر بود و علمی که با آدم ع
بسم الله
 
دوگانه‌ای که ما از امام خمینی به یاد داریم، دوگانه‌ی اسلام ناب محمدی و اسلام امریکایی است... اگر به اسلام ناب آن طور که امام تبیین می‌کرد - نه روایت برخی مدعیان راه او - نگاه کنیم، گمانم کم نیستند مواردی که امروز به آن‌ها «تقابل با دنیا» می‌گویند - گرچه در این نام‌گذاری مناقشه است...بله! ما هم می‌دانیم ریشه‌ی اختلافات سیاسی جای دیگری است.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 اسلام ستیز از روایت زیر نتیجه گرفته است که اسلام در حجاز فقط با شمشیر گسترش یافته بود !متن روایت: امام صادق علیه السلام فرمود: خداوند، پیامبر (ص) را ده سال مأمور تبلیغ اسلام به مردم کرد، اما آنها از پذیرفتن اسلام امتناع ورزیدند، تا آن که فرمان جنگ به او داد؛ بنابراین، خیر در شمشیر و در زیر شمشیر است و همچنان که در آغاز چنین بود دوباره نیز چنین خواهد شد.
ادامه مطلب
مَثَل حریص
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۷- علی بن إبراهیم، عن محمد بن عیسى، عن یحیى بن عقبة الأزدی، عن أبی عبد الله (علیه السلام) قال: قال أبو جعفر (علیه السلام): مثل الحریص على الدنیا مثل دودة القز، كلما ازدادت من القز على نفسها لفا كان أبعد لها من الخروج حتى تموت غما .
امام باقر علیه السلام فرمودند: حریص به دنیا، همانند کرم ابریشم است که هر چه بیشتر دور خود می‌تند، خارج شدن از پیله بر او سخت‌تر می‌شود تا آن که از غصه می‌م
امام خمینی رحمته‏ الله‏ علیه :"تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی صلی‏ الله‏ علیه‏ و آله است، اسلام ائمه هدا علیه‏ السلام است، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم ‏آور محرومیت‏ ها باشد. هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه‏ داران مدرن، و کمونیسم خون‏ آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، و اسلام مرفهین بی‏درد و در یک کلمه اسلام آمریکا
امام خمینی رحمته‏ الله‏ علیه :"تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی صلی‏ الله‏ علیه‏ و آله است، اسلام ائمه هدا علیه‏ السلام است، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم ‏آور محرومیت‏ ها باشد. هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه‏ داران مدرن، و کمونیسم خون‏ آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، و اسلام مرفهین بی‏درد و در یک کلمه اسلام آمریکا
امام خمینی رحمته‏ الله‏ علیه :"تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی صلی‏ الله‏ علیه‏ و آله است، اسلام ائمه هدا علیه‏ السلام است، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم ‏آور محرومیت‏ ها باشد. هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه‏ داران مدرن، و کمونیسم خون‏ آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، و اسلام مرفهین بی‏درد و در یک کلمه اسلام آمریکا
شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کلام امام کاظم علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲- محمد بن یحیى، عن العمركی بن علی، عن علی بن جعفر أخیه، أبی الحسن علیه السلام قال: إن فاطمة علیها السلام صدیقة شهیدة .
امام کاظم علیه السلام فرمودند: حضرت فاطمه علیها السلام، راستگویی بود كه او را شهید کردند.
الكافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۱، صفحه ۲۹۱، حدیث ۲، چاپ منشورات الفجر بیروت

علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله عل
در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره):یکی از خصوصیات امام مقاومت و ایستادگی است. آنچه امام را در هیئت یک مکتب و اندیشه و راه مطرح کرد، مقاومت است. امام در دروان مبارزه، محکم و بدون ذره ای عقب نشینی ایستاد. بعد از پیروزی انقلاب هم، امام باز اصل مقاومت و ایستادگی را از دست نداد. تهدید و تطمیع و فریب، مطلقاً در امام اثر نمیگذاشت. دشمن نمیتوانست دستگاه محاسباتی امام بزرگوار را که متکی بود به بینات دین مبین اسلام، دچار اختلال بکند.
فاحشه مبینه چیست؟!
سید شرف الدین حسینی استرآبادی رضوان الله علیه، عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
قال محمد بن العباس رحمت الله علیه: حدثنا الحسین بن أحمد، عن محمد بن عیسى، عن یونس، عن كرام، عن محمد بن مسلم، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: قال لی: أتدری ما الفاحشة المبینة ؟ قلت: لا. قال: قتال أمیر المؤمنین علیه السلام یعنی أهل الجمل.
محمد بن مسلم گفت: امام صادق علیه السلام به من فرمودند: آیا می‌دانی فاحشه مبینه ( آیه سی‌ام سوره مبارکه احزاب) چیس
داستان جالب از مکالمه امام هادی علیه السلام به زبان ترکی با یک ترک
قطب راوندی رضوان الله علیه روایت کرده است:
ما قال أبو هاشم : كنت بالمدینة حین مر بها بغاء أیام الواثق فی طلب الاعراب، فقال أبو الحسن علیه السلام : « اخرجوا بنا حتى ننظر إلى تعبئة هذا التركی » . فخرجنا فوقفنا ، فمرت بنا تعبئته ، فمر بنا تركی فكلمه أبو الحسن علیه السلام بالتركیة فنزل عن فرسه فقبل حافر دابته . قال : فحلفت التركی وقلت له : ما قال لك الرجل ؟ قال : هذا نبی ؟ قلت : لیس هذا ب
جایگاه امام رضا علیه السلام به منزله جایگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله است (به روایت اهل سنت عمری)
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام می‌نویسد:
روى الحاكم عن محمد بن عیسى عن أبی حبیب قال رأیت النبی صلى الله علیه وسلم فی المنام فی المنزل الذی ینزل الحجاج ببلدنا فسلمت علیه فوجدت عنده طبقا من خوص المدینة فیه تمر صیحانی فناولنی منه ثمانی عشرة فتألوت أن أعیش عدتها فلما كان بعد عشرین یوما قدم أبو الحسن عل
کلیاتی راجع صلح امام حسن علیه السلام 
سیمای واقعی صلح امام حسن (علیه‌السلام)ازدیدگاه امام خامنه ای
مفاد صلح نامه امام حسن(ع) با معاویه
صلح امام حسن(ع) ناشی از ضعف بصیرت مردم بود
کتاب صلح امام حسن (ع) 
صلح امام حسن (ع) نرمش قهرمانانه برای حفظ اسلام 
اثرات صلح امام حسن (ع) 
بررسی جهاد بزرگ امام حسن(ع) در قالب صلح با معاویه
کتاب «صلح امام حسن علیه‌السّلام» با ترجمه آیت‌الله خامنه‌ای
صلح امام حسن(ع) -قیام امام حسین(ع)
پنج دلیل توافق؛ امام حسن(ع) صلح
بغض و نفرت امام جواد علیه السلام از قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها و آرزوی انتقام از آنان
طبری شیعی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۱۸/۳۵۸- وأخبرنی أبو الحسین محمد بن هارون بن موسى، قال: حدثنا أبی (رضی الله عنه)، قال: أخبرنی أبو جعفر محمد بن الحسن بن أحمد بن الولید، قال حدثنا محمد بن أحمد بن أبی عبدالله البرقی، قال: حدثنی زكریا بن آدم، قال: إنی كنت عند الإمام الرضا علیه السّلام اذ جیء بأبی جعفر علیه السّلام و سنه أقل من أربع سنین، فضرب بیده إل
نگاهی نو به بشارت ابراهیم در سِفر پیدایش:
یکی از پرسش‌های مربوط به آیات 17: 18 و 17: 20 از سِفر پیدایش تورات این است که آیا این آیات را می‌توان اشارت و بشارتی به پیامبر اسلام و دوازده امام شیعیان دانست؟ با تأملی دقیق در دعای ابراهیم برای فرزندش اسماعیل (پیدایش 18: 17) و نیز نحوه‌ی استجابت الهی (پیدایش 20: 17) می‌توان ادعا کرد که خداوند به ابراهیم (ع) بشارت داده که امامت را در پیامبر اسلام و دوازده امام از نسل اسماعیل علیهم‌ السلام قرار دهد. از سویی با ت
ندای الهی و ندای شیطان پیش از ظهور
شیخ طوسی رحمه الله روایت کرده است:
أحمد بن إدریس، عن علی بن محمد بن قتیبة، عن الفضل بن شاذان، عن الحسن بن محبوب، عن أبی حمزة الثمالی قال: قلت لابی عبد الله علیه السلام: إن أبا جعفر علیه السلام كان یقول: خروج السفیانی من المحتوم، والنداء من المحتوم، وطلوع الشمس من المغرب من المحتوم، وأشیاء كان یقولها من المحتوم. فقال أبو عبد الله علیه السلام: واختلاف بنی فلان من المحتوم، وقتل النفس الزكیة من المحتوم وخروج ال
زمین لحظه‌ای بدون حجت نمی‌ماند
شیخ صدوق رحمه الله روایت کرده است:
۴- حَدَّثَنَا أَبِی رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ الزَّیْتُونِیِّ وَ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی قَتَادَةَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ هِلَالٍ عَنْ سَعِیدِ بْنِ سُلَیْمَانَ عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ جَعْفَرٍ الْحِمْیَرِیِّ قَالَ‌ سَأَلْتُ الرِّضَا (علیه السلام) فَقُلْتُ تَخْلُو الْأَرْضُ مِنْ حُجَّةٍ فَقَ
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در کتابی که مربوط به احکام خانواده و با همین نام بود چنین آورده بودند که
صفحه ۲۹
 از امام خمینی استفتاء شده است که
آیا برای دفاع از اسلام و جمهوری اسلامی اجازه امام و مرجع تقلید لازم است؟
و امام در جواب فرموده اند
دفاع از اسلام و جمهوری اسلامی به هر نحو ممکن بر تمام مکلفین واجب است و مشروط به اجازه نیست
و در صفحه ۲۸همان کتاب
از قول امام خمینی آورده بود
در تمام احکام شرعیه برغیرمجتهد ک
لعن اهل جمل توسط امیر المومنین علیه السلام
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
٤٨- عن یوسف بن كلیب المسعودی قال: حدثنا أبو مالك عن عبد الله بن عطاء عن أبی جعفر محمد بن علی - علیه السلام - قال: قال علی - صلوات اله علیه -: لعن أهل اجمل. فقال رجل: یا أمیر المؤمنین إلا من كان منهم مؤمنا. فقال - علیه السلام - : ویلك ما كان فیهم مؤمن...
امیر المومنین علیه السلام فرمودند: لعنت بر اهل جمل باد. مردی گفت: یا امیر المومنین (علیه السلام) البته لعنت به جز بر مومن
کتابی در عرش منقش به تشهد سه‌گانه
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «القاضی القزوینی» أیضا فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین. قال فی كتابه بلفظه: الحسن بن علی بن فضال وإبراهیم بن مهزیار، روی عن عقبة بن خالد عن الحارث بن المغیرة عن أبی عبد الله علیه السلام قال: حول العرض كتاب خلق مسطورا: «أنی أنا الله، لا إله إلا أنا، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین».
امام صادق علیه السلام فرمودند: در اطراف عرش، کت
پرهیز از پیروی کورکورانه از اشخاص در کلام امام صادق علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١- حدثنی محمد بن علی ماجیلویه ـ رضی الله عنه ـ عن عمه ، عن محمد بن علی الكوفی ، عن حسین بن أیوب بن أبی عقیلة الصیرفی ، عن كرام الخثعمی ، عن أبی حمزة الثمالی قال : قال أبو عبد الله علیه‌السلام : إیاك والرئاسة ، وإیاك أن تطأ أعقاب الرجال. فقلت : جعلت فداك أما الرئاسة فقد عرفتها ، وأما أن أطأ أعقاب الرجال فما ثلثا ما فی یدی إلا مما وطأت أعقاب الر
الشیعی الذی یزور الحسین علیه السلام ویقیم المجالس علیه أو ینصب موكبا باسمه ویقرأ الزیارات الواردة عن أهل البیت علیهم السلام، ثمّ لا یسعى لتنظیم ولاءاته وعداواته على أساس قیم الحسین(ع) وأصول ملحمة عاشوراء، فكبّر علیه خمساً!لم تدعنا ثورةُ الحسین(ع) أن نُطلِق سراح ولاءنا وعداءنا ینسابان حیث نشاء، فنوالی ونعادی من شئنا دون منهج أو معیار.المعیار الأول والأخیر هو خط الحسین(ع) ومدرسته. هذا هو المعیار الذی یجب أن یكون نصب أعین محبّ الحسین(ع) وخ
ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان ایشان شرط اصلی شناخت خداست
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۱- الحسین بن محمد، عن معلى بن محمد، عن الحسن بن علی الوشاء قال: حدثنا محمد ابن الفضیل، عن أبی حمزة قال: قال لی أبو جعفر علیه السلام: إنما یعبد الله من یعرف الله، فأما من لا یعرف الله فإنما یعبده هكذا ضلالا قلت: جعلت فداك فما معرفة الله؟ قال: تصدیق الله عز وجل وتصدیق رسوله صلى الله علیه وآله وموالاة علی علیه السلام والا
پاداش انتظار فرج در عصر غیبت
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
و در حدیث معتبر دیگر از حضرت علی بن الحسین صلوات الله علیهما منقول است که آن حضرت فرمود که ممتد و دراز خواهد شد غیبت امام دوازدهم از اوصیای رسول خدا صلوات الله علیه و آله، به درستی که اهل زمان غیبت آن حضرت که قائل به امامت او باشند و انتظار ظهور او کشند بهترین اهل هر زمانی خواهند بود؛ زیرا که حق تعالی به ایشان عطا فرموده است از عقول و افهام و معرفت و شناسایی، آن قدر که غیبت نزد
خرید کتاب صلح امام حسن برای کسانی که به دنبال درک واقعی و حقیقی و صحیح از تاریخ اسلام هستند بسیار عالی است.
این کتاب ترجمه مقام معظم رهبری است و درباره چرایی صلح امام حسن بن علی ع نوشته شده است.
برداشت آزاد از کتاب صلح امام حسن بن علی ع:
خرده گیری های سیاسی از اوامر و فرمایشات امام حسن بن علی ع ایشان را مجبور به صلح کرد، نه مثل برجام که آقایان هیئتی دولت با خوشحالی و بدو بدو رفتند امضا کردند!
این کتاب را میتوان از انتشارات انقلاب اسلامی دریافت ک
نام حضرت امیر المومنین علیه السلام در قرآن
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن قولویه رحمه الله ، قال حدثنی علی بن الحسن النحوی قال : حدثنی أحمد بن محمد ، قال : حدثنی منصور بن أبی العباس ، قال : حدثنی علی بن أسباط ، عن الحكم بن بهلول ، قال : حدثنی أبو هما[م] قال : حدثنی عبد الله بن اذینة ، عن جعفر بن محمد ، عن أبیه ، عن علی بن الحسین ، عن أبیه قال : قام عمر بن الخطاب إلى النبی صلى الله علیه
قطره‌ای از دریای کرم امام حسن علیه السلام
شیخ رضی الدین حلی، برادر علامه حلی روایت کرده است:
۲۳- قیل: وقف رجل على الحسن بن على علیهما السلام فقال: یا ابن أمیر المؤمنین بالذى أنعم علیك بهذه النعمة التی ما تلیها منه بشفیع منك إلیه، بل انعاما منه علیك، الا ما أنصفتنی من خصمى، فانه غشوم ظلوم، لا یوقر الشیخ الكبیر، ولا یرحم الطفل الصغیر. وكان متكئا فاستوى جالسا وقال له: من خصمك حتى أنتصف لك منه، فقال له: الفقر، فأطرق (علیه السلام) ساعة، ثم رفع رأسه
صحیفه سجادیه مشتمل که محققین، اسم آن را اخت القرآن، انجیل اهل بیت و زبور آل محمد نهاده اند. مشتمل بر 54 دعا از آن حضرت است.دعای بیستم مشهور به دعای مکارم الاخلاق و دعای چهل و هفتم مشهور به دعای عرفه از ادعیه مشهور در بین عموم می باشد. این صحیفه در ضمن دعا، معارف اسلام، سیاست اسلام، اخلاق اسلام، اجتماعیات اسلام، حقانیت شیعه، حقانیت اهل بیت علیه السلام، انتقاد از ظلم و ظالم، سفارش به حق و حقیقت، و بالاخره یک دوره معارف اسلامى را آموزش مى دهد. همچ
2419 - «محمد نوری‌زاد» از عناصر اپوزیسیون داخلی، به امام علی(ع) توهین کرد و ایشان را عامل ریخته‌شدن خون بسیاری از دشمنان اسلام دانست.وی با آرزوی آنکه روزی اسلام از جهاد تهی شود، با ادبیاتی بی‌شرمانه درباره امیرالمومنین(ع)، نوشت: “تو با جنگ‌های پیاپی خانواده‌های بسیاری را عزادار کردی و با این جنگ‌ها می‌خواستی در قدرت باقی‌بمانی ...”منبع:  www.yon.ir/mzdr83
دانلود فایل اصلی
فضیلت جناب مسلم بن عقیل در کلام پیامبر صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، عن جعفر بن محمد بن مالك، قال حدثنی محمد بن الحسین بن زید، قال: حدثنا أبو أحمد محمد بن زیاد، قال: حدثنا زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال علی علیه السلام لرسول الله صلى الله علیه وآله: یا رسول الله، إنك لتحب عقیلا؟ قال: إی والله إنی لاحبه حبین: حبا له، وحبا لحب أبی طالب له
« مسئله‌ی
تحریف شخصیت امام خطر بزرگی محسوب می‌شود، آن راهی که می‌تواند مانع از این تحریف
شود، بازخوانی اصول امام است. اسلام ناب از نظر امام بزرگوار، آن اسلام متکی به
کتاب و سنت است. اسلام آمریکایی هم دوشاخه بیشتر ندارد: یکی اسلام سکولار و دیگری
اسلام متحجر» (امام خامنه‌ای مدظله‌العالی)

کتاب جدال دو
اسلام غالبا مکتوبات امام بوده که در سال پایانی عمر مبارک ایشان نگاشته شده است.


ادامه مطلب
رهبرانقلاب: صبر امام حسین فقط صبر بر تشنگی و از دست دادن یاران نبود؛ صبر سخت امام حسین، صبر بر وجود آقازاده‌های مهم اسلام بود که هی بگن آقا نکنید، این کار خطرناک است و ایجاد تردید کنند و راه شرعی درست کنند!
@Bisimchimedia
[ویدئو ۲:۰۲]
مشاهده مطلب در کانال
نحوه صحیح نهی از منکر
شیخ حر عاملی رضوان الله علیه روایت کرده است:
 [ ٢١١٥٥ ] ٤- وعن محمد بن یحیى ، عن أحمد بن محمد ، عن محمد بن سنان ، عن محفوظ الاسكاف ، عن أبی عبدالله فی حدیث ـ انه أنكر على رجل أمرا فلم یقبل منه فطأطأ رأسه ومضى.
امام صادق علیه السلام شخصی را نهی از منکر کرد آن شخص سخن امام علیه السلام را نپذیرفت امام علیه اسلام سرش را تکان داد و رفت.
وسائل الشیعة، تالیف شیخ حر عاملی، جلد ۱۶، صفحه ۱۲۸، چاپ موسسه آل البیت علیهم السلام لاحیاء الترا
وصف روزگاران بعثت پیامبر صلى الله علیه و آله در کلام امیر المومنین علیه السلام
امیر المومنین علیه السلام فرمودند:
أَرْسَلَهُ عَلَى حِینِ فَتْرَةٍ مِنَ الرُّسُلِ وَ طُولِ هَجْعَةٍ مِنَ الْأُمَمِ وَ اعْتِزَامٍ مِنَ الْفِتَنِ وَ انْتِشَارٍ مِنَ الْأُمُورِ وَ تَلَظٍّ مِنَ الْحُرُوبِ وَ الدُّنْیَا كَاسِفَةُ النُّورِ ظَاهِرَةُ الْغُرُورِ عَلَى حِینِ اصْفِرَارٍ مِنْ وَرَقِهَا وَ إِیَاسٍ مِنْ ثَمَرِهَا وَ [إِعْوَارٍ] اغْوِرَارٍ مِنْ مَا
اعتراف ابن مغازلی به صحت حدیث غدیر
ابن مغازلی از علمای اهل تسنن پس از نقل حدیث غدیر می‌نویسد:
٣٩- قال: أبو القاسم الفضل بن محمد: هذا حدیث صحیح عن رسول الله صلى الله علیه وسلم وقد روى حدیث غدیر خم عن رسول الله صلى الله علیه وسلم نحو من مائة نفس منهم العشرة، وهو حدیث ثابت لا أعرف له علة، تفرد علی علیه السلام بهذه الفضیلة، لیس یشركه فیها أحد.
ابو القاسم فضل بن محمد گفته است: این حدیث صحیح (حدیث غدیر) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده است و ح
حق نداریم در دفاع از اسلام کم بگذاریم؛ حق نداریم در دفاع از اسلام کم بیاریم.
.
باید با تمام وجود و توان و نیرویی که داریم به افکار مهملِ شیطانی که اسکتبار از زبان رسانه‌هایش بیرون می‌ریزد حمله کنیم.
آن‌کَس که آرمانش اعتلای کلمه الله است و مولایش امام علی علیه السلام است باید بجنگد
.
.
.
.
.
#اسلام #بسیج #دانشگاه #دانشجویی #سبک_زندگی_دانشجویی #مناظره #بی_بی_سی #منوتو #بسیج_دانشجویی
 
در زیارت وارث شهادت می‌دهیم که که نجاست‌های جاهلیت حضرت امام حسین را نجس نکرد و آلودگی‌های جاهلیت او را آلوده نساخت. آنچه مسلم است دوران رشد و نمو و جوانی و اجتماعی شدن امام حسین شهید (ع) در زمان جاهلیت قبل از اسلام نبوده است و تمام زندگی او دو دوران اسلامی بوده است و آن حضرت در محیطی زیسته که در معرض جاهلیتی که در مقابل اسلام بوده است هم قرار نداشته است . پس باید بسیار فکر کرد که این جاهلیت نوین بعد از ظهور اسلام چه بوده است و نجاست و آلودگی
دروغی به نام دفاع امیر المومنین علیه السلام از عثمان
علامه امینی رضوان الله علیه در کتاب شریف الغدیر در پاسخ به این شبهه دروغین می‌نویسند:
 
ومما ثبت من أحوال هؤلاء الذین زعموا أنهم بعثوا أبنائهم للدفاع عن عثمان، وأنهم لم یفتأوا مناوئین له إلى أن قتل وبعد مقتله إلى أن قبر فی أشنع الحالات، أما علی أمیر المؤمنین فمن المتسالم علیه أنه لم یحضر مقتل الرجل فی المدینة فضلا عن دخوله علیه قبیل ذلك واستیذانه منه للذب عنه وبعد مقتله وبكاءه علیه وصفع
سلام بر همه دوستان
امروز مشغول مطالعه رساله پولس رسول به فیلیپیان بودم. در این رساله چند بار پولس به کلیسای فیلیپی یادآوری می کند که شاد باشید. البته یادآوری اینکه در خداوند شاد باشید چند بار دیگر هم در کتاب های عهد عتیق و عهد جدید ذکر شده است. 
این توصیه ها را مقایسه می کنم با اسلام ایرانی ...
اسلام ایرانی برای تولد امام حسین شان هیچ کاری نمی کرد ولی برای مرگ امام حسین شان 2 ماه کامل عزاداری می کرد!!
اسلام ایرانی برای تولد فاطمه زهرایشان هیچ کار
امیر المومنین علیه السلام ریسمان محکم الهی محکم
ابی نصر عیاشی رضوان الله علیه عالم و مفسر بزرگ شیعه روایت کرده است:
۱۲۲- عن ابن یزید قال: سألت أبا الحسن علیه السلام عن قوله: «واعتصموا بحبل الله جمیعا» قال: علی بن أبی طالب علیه السلام حبل الله المتین.
عمر بن یزید بیاع السابری گفت: از امام کاظم علیه السلام پیرامون آیه «همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید» پرسیدم؛ آن حضرت فرمودند: آن ریسمان محکم علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است.
تفسیر
یک شاخص مهم خط و راه مستقیم امام مسئله جاذبه و دافعه‌ امام بود. انسان‌های بزرگ، جاذبه و دافعه‌شان هم میدان وسیع و گسترده دارد. آنچه که مبنای جاذبه امام و دافعه‌ی امام بود، اسلام بود. امام دعوای شخصی ندارد؛ اما در دایره‌ی مکتب، با قاطعیت کامل، جاذبه و دافعه‌ی خود را اعمال می‌کند.فصل اول: مبانی، خصوصیات و مواجهات انقلاب اسلامی ایران 
امام عظیم‌الشأن ما، نشان داد که فقه اسلام؛ یعنی مقررات اداره‌ی زندگی مردم، در کنار فلسفه‌ی اسلام؛ یعنی تفکر روشن‌بینانه و عمیق و استدلالی، و عرفان اسلام؛ یعنی زهد و انقطاع الی الله و دامن برچیدن از هواهای نفسانی، چه معجزه‌ی بزرگی می‌تواند بیافریند.
فصل دوم: معارف، مقاصد و توقعات انقلاب اسلامی ایران
رحلت پیامبر بزرگ اسلام، حضرت محمد(ص) تسلیت باد.
و
شهادت امام حسن مجتبی(ع) تسلیت باد.
برای تازه کردن روحیات خودتون:
۱۴صلوات بفرستید
و
۳بار سوره توحید را بخوانید.
و برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنید و از این دو عزیز بخواهید در تعجیل ظهور
آقا مهدی(ع) دعا کنند.
از حسانه خانم نویسنده وبلاگ طاها ارومیه به خاطر پیشنهاد بالا ( صلوات و سوره توحید و تعجیل در ظهور امام زمان (عج)) مچکرم.
ملیکه (ملیکا) بنت یشوع، نوه دختری قیصر روم نسب مادرش به شمعون، یکی از
حواریعیسی(ع) می‌رسید. ملیکه که در کاخ جدش بود، حضرت مریم(ع) و حضرت فاطمه(س) را
در عالم رؤیا می‏‌بیند و حضرت فاطمه(س) او را به اسلام دعوت می‌‏کند و وی را متقاعد
می‏‌سازد تا خود را به اسارت لشکریان اسلام درآورد. ملیکه سپس در جنگ بین مسلمانان
با رومیان، اسیر مسلمانان می‌شود و امام هادی(ع) فردی را مأمور می‌کند و ملیکه را
از بازارِ برده‌فروشان می‌خرد و به عقد امام حسن عسکری
تواتر و علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه مجلسی
علامه محمد باقر مجلسی قدس الله روحه الشریف پس از نقل حدیث امام کاظم علیه السلام در مورد صدیقه و شهیده بودن حضرت زهرا سلام الله علیها و تصریح به صحیح بودن حدیث می‌نویسد:
ثم إن هذا الخبر یدل على أن فاطمة صلوات الله علیها كانت شهیدة وهو من المتواترات وكان سبب ذلك أنهم لما غصبوا الخلافة وبایعهم أكثر الناس بعثوا إلى أمیر المؤمنین علیه السلام لیحضر للبیعة ، فأبى فبعث عمر بنار لیحرق على
خبر پیامبر صلی الله علیه و آله از غصب فدک و خلافت و شهادت حضرت زهرا و محسن علیهما السلام
عن ابو مخنف لوط بن یحیى عن أبی عبد اللّه الصادق علیه السّلام: قال النبی صلّى اللّه علیه و آله: اعلم یا علی، إنی ارتحل عن هذه الدنیا الدنیّة، فینسی الأمة ما یجب علیهم من حقی، و أول من یخاصمك أبو بكر و عمر؛ فإنه یأخذ كتاب فدك و یضرب برجله على بطن فاطمة علیها السلام، فیسقط المحسن علیه السلام. ثم یجعلون الحبل فی عنقك و یأتون بك إلى المسجد فیقول: بایع لی و إلا أق
فاصله های معیشتی وسیع، در هر جای دنیا باشد... در جامعه اسلامی نباید باشد، و گرنه چه فرق است میان اسلام و غیر اسلام؟اسلام، تنها نماز و روزه، و سختگیری در امر حجاب نیست، اسلام، برای سعادت افراد، و رشد متعالی جامعه آمده است؛ و تبعیض و تفاوت، و فقر و تکاثر، ضد انسانیت اخلاقی، و رفتار اسلامی است.
امام صادق (ع) می فرماید:مسلمانان همه فرزندان اسلامند، من در بخشش    (و حقوق)، آنان را برابر و مساوی در نظر می گیرم. و فضایل اشخاص امری است بین خود و خدایشان
تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله، اسلام ائمه هدی علیهم السلام، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان ... باشد. هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه­ داری مدرن و کمونیسم خون­ آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی­درد و در یک کلمه، اسلام آمریکایی باشد.
امام خمینی رحمه الله علیههنر
عهد خداوند تعالی به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «اسماء مولانا علی صلوات الله علیه»، ان الله جل جلاله عهد إلى النبی صلى الله علیه وآله فی علی علیه السلام أنه أمیر المؤمنین وسید الوصیین وأولى بالنبیین والكلمة التی الزمها التقوى. وهذا الكتاب روایة أبی طالب عبید الله بن أحمد بن یعقوب الأنباری برجالهم من نسخة عتیقة یوشك أن تكون فی حیاة مؤلفها. فقال ما هذا لفظه: حدثنا علی بن عباس ع
امام مهدی عجل الله فرجه در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳۵- حدثنا أحمد بن زیاد بن جعفر الهمدانی رضی الله عنه قال: حدثنا علی بن إبراهیم بن هاشم عن أبیه عن عبد السلام بن صالح الهروی قال سمعت دعبل بن علی الخزاعی یقول لما أنشدت مولای الرضا علیه السلام قصیدتی التی أولها: مدارس آیات خلت من تلاوة * ومنزل وحی مقفر العرصات فلما انتهیت إلى قولی: خروج إمام لا محالة خارج * یقوم على اسم الله والبركات یمیز فینا كل حق وبا
مناظره حضرت آقا امام صادق علیه السلام با ابو حنیفه در مورد بطلان قیاس
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
محمد بن عبید، عن حماد، عن محمد بن مسلم قال: دخل أبو حنیفة على أبی عبد الله علیه السلام فقال له: إنی رأیت ابنك موسى یصلی والناس یمرون بین یدیه فلا ینهاهم، وفیه ما فیه فقال أبو عبد الله علیه السلام: ادع لی موسى، فلما جاءه قال: یا بنی إن أبا حنیفة یذكر أنك تصلی والناس یمرون بین یدیك فلا تنهاهم، قال: نعم یا أبه إن الذی كنت اصلی له كان أقرب إ
منع اهل بیت علیهم السلام از هم‌نشینی با اهل بدعت
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- أبو علی الأشعری، عن محمد بن عبد الجبار، عن الرحمن بن أبی نجران عن عمر بن یزید، عن أبی عبد الله (علیه السلام) أنه قال: لا تصحبوا أهل البدع ولا تجالسوهم فتصیروا عند الناس كواحد منهم، قال  رسول الله (صلى الله علیه وآله): المرء على دین خلیله وقرینه.
حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: با اهل بدعت رفاقت و هم‌نشینی نکنید تا نزد مردم چون یکی از آن‌ها
تقویم شیعه
ماه شعبان المعظم
ماه شعبان ماه سرور شیعه به قدوم امامان معصوم علیهم السلام است. روزهای ۲، ۳، ۴، ۵، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۵، ۱۸، ۱۹ این ماه روزهای مهمی از تاریخ اسلام است. ولادت امام حسین علیه السلام، امام زین العابدین علیه السلام، حضرت بقیه الله الاعظم علیه السلام، حضرت عباس علیه السلام و حضرت علی اکبر علیه السلام مهم‌ترین اخبار سراسر سرور در این ماه هستند. مرگ حفصه و مغیره بن شعبه نیز دو خبر مسرور کننده در این ماه‌اند. از سوی دیگر شهادت سع
امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: عزت، کرامت، شرافت و کامیابی امت اسلامی در پیروی از دستورات نبی مکرم اسلام (ص) است
به گزارش  شریعت نیوز ،مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت: قرآن کریم یکی از عمده‌ترین و سازنده‌‏ترین اهداف رسالت رسول اکرم(ص) را تالیف قلوب و ایجاد انس و تفاهم به جای خصومت و دشمنی بیان می‏‌دارد .
وی ادامه داد: اگر کسی در تاریخ به دیده عبرت بنگرد این م
{هزار و یک نکته پیرامون امام زمان(عج) - شماره 33}
 
اثر در تاریخ
 
در موردِ امام زمان علیه السلام و مسأله مهدویت، اگر از آیات و روایاتى که در این زمینه وجود دارد بگذریم، از یک جنبه دیگرى مى توان این مسأله موعود اسلام رابحث نمود و آن این که: این مسئله روىِ تاریخ اسلام چه اثرى گذاشته است؟
وقتى که ما تاریخِ اسلام را مطالعه مى کنیم، مى بینیم گذشته از روایاتى که در این زمینه از پیغمبر اکرم یا امیرالمؤمنین وارد شده است، اساساً از همان نیمه دوّمِ قرنِ ا
مقام والای حضرت ابالفضل العباس سلام الله علیه در بیان امام صادق علیه السلام
ابن عنبه نسب شناس بزرگ شیعه روایت کرده است: 
روى الشیخ أبو نصر البخاری عن المفضل ابن عمر انّه قال : قال الصادق جعفر بن محمد علیه السلام : كان عمّنا العباس بن علی نافذ البصیرة صلب الایمان جاهد مع أبی عبد الله وأبلى بلاء حسنا ومضى شهیدا .
امام صادق علیه السلام فرمود: عموی ما عباس علیه السلام دارای بصیرتی نافذ و بینشی عظیم و ایمانی راسخ بود، در محضر امام حسین علیه السلام
وصایت امیر المومنین علیه السلام آخرین واجب الهی
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
قال عمر بن أذینة: قالوا جمیعا غیر أبی الجارود - وقال أبو جعفر علیه السلام: وكانت الفریضة تنزل بعد الفریضة الأخرى وكانت الولایة آخر الفرائض، فأنزل الله عز وجل " الیوم أكملت لكم دینكم وأتممت علیكم نعمتی " قال أبو جعفر علیه السلام: یقول الله عز وجل: لا انزل علیكم بعد هذه فریضة، قد أكملت لكم الفرائض.
امام باقر علیه السلام فرمودند: واجبات یكى از پس دی
فضیلت عمل انتظار فرج در کلام امام جواد علیه السلام
ابو القاسم خزاز قمی و شیخ صدوق رضوان الله علیهما روایت کرده‌اند:
۱/۱٦٨- حدثنا محمد بن علی رحمة الله علیه، قال حدثنا علی بن احمد بن محمد بن عمران الدقاق، قال حدثنا محمد بن هارون الصوفی، قال حدثنا أبو تراب عبید الله بن موسى الرویانی، قال حدثنا عبد العظیم بن عبد الله بن علی بن الحسن بن زید بن الحسن ابن علی بن ابى طالب علیهم السلام، قال: دخلت على سیدی محمد بن علی بن موسى بن جعفر بن محمد بن علی بن ا
گروه مدافعان اسلام از بزرگ مردان کوچکی تشکیل شده که در همه عرصه ها فعالیت می کنند
این گروه حدود یک سال تآسیس شده  و هدف این گروه دفاع از اسلام "شناساندن اسلام و.....
از امروز هم وارد این وبلاگ شده و از طریق همین وبلاگ مسائلی را برای شما اشکار می سازد
والسلام
امام زمان علیه السلام در کلام امام حسن عسکری علیه السلام
ابو القاسم خزاز قمی قدس سره عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا محمد بن علی، قال حدثنا المظفر بن جعفر العلوی، السمرقندی، قال حدثنا جعفر بن مسعود العیاشی، عن أبیه، عن احمد بن علی بن كلثوم، عن احمد بن علی الرازی، عن احمد ابن اسحاق بن سعد، قال: سمعت أبا محمد الحسن بن علی العسكری علیهما السلام یقول: الحمدلله الذی لم یخرجنی من الدنیا حتى أرانی الخلف من بعدی، ما اشبه الناس برسول الله صلى ال
امام حسین (ع) نواده پاک رسول خدا (ص)،در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری چشم به جهان گشود.
بهترین دوران زندگی امام حسین (ع)، ملازمت و حضور وی درکنار پیامبر گرامی اسلام بود که شش سال طول کشید.
امام حسین (ع) در خانواده ای تربیت شد که معدن کمالات و فضائل عرفانی و اخلاقی بود. وجود پدری چون امام علی (ع) و مادری همچون فاطمه زهرا (س) که هر دو پرورش یافته رسول خدا (ص) بودند، آن حضرت را با عالی ترین فضایل و حقایق الهی آشنا کرد.
امام حسین (ع) در صحنه های مختلفی که ا
مسجد کوفه، قربانگاه عاشقان جایی که در آن مولا رستگار گردید و در محراب عشاق: 
فریادی محراب کوفه را پر می کند: «فُزتُ و ربِّ الکعبه»
ضربتی که بر سر مبارک حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در شب نوزدهم ماه رمضان سال چهلم هجرت وارد شد، ضربتی بود بر اسطوره عدالت و حرّیت، ضربتی دردناک بر پیکره اسلام و انسانیت، که تاریخ بشریت را داغدار و سرنوشت اسلام را دگرگون نمود. پایان زندگی این عالم و پیشوای مسلمانان، آغاز فتنه ها و غوغای بلاها گشت.برای آشتایی بیشتر با
امام رحمه الله در ابتدای بحث ولایت فقیه خود، با اشاره به اینکه «ولایت فقیه » از موضوعهایی است که تصور آن موجب تصدیق می شود و احتیاجی به دلیل و برهان ندارد، اوضاع سیاسی - اجتماعی آن روز مسلمانان و حوزه های علمیه را مطرح می کنند که موجب شده بر «ولایت فقیه » علی رغم بدیهی بودن، برهان اقامه می کنیم. (1)
توضیح این امر خیلی ساده است و امام رحمه الله در شرایطی می خواست این بحث را مطرح کند که چهارده قرن از تشکیل واقعی حکومت اسلامی به طور عینی و عملی می گذ
سلام
دیروز بازم گل کاشتیم، بازم حماسه آفریدیم، حضوری میلیونی، که حتی دشمن فکرشو نمیکرد که مردم هنوز انقدر به نظام و امام وآرمان های امام پایبندن.
دستتون درد نکنه، خدا قوت، دیروز باز هم برنده میدان ما بودیم، انقلاب بود، امام بود، رهبرمون بود، و خود ملت بودن. داخل اون مشت های گره کرده کلی بغض و حرص و فریاد بود که با غیرتشون گفتن ما زیر بار زور نمیریم همونجور که مولام امام حسین نرفت.
منم به نوبه خودم تبریک میگم و دست تک تک مردم انقلابی ایران عزی
روضه خون می گفت : امام حسین علیه السلام ، عضد اسلام است ، امام حسین علیه السلام ، بازوی اسلام است ،
و ب این خاطر ب امام حسین علیه السلام میگن بازوی اسلام ،
چون بار رو از روی دوش همه برمیداره..
.
. مهربان اربابمون ما رو هم دریاب..
  
پس از ورود مسلمین به ایران دین اسلام به تدریج و در طول قرن ها در نقاط مختلف گسترش پیدا کرد اما مناطق مرکزی از جمله یزد،کرمان،و... دیرتراز سایر نقاط به دین اسلام گرویدند و تاقرن ها همچنان بر دین زرتشتی بودند.هر چند به مرور زمان جمعیت مسلمانان در این مناطق بیشتر از زرتشتیان شد.
شهر انار به دلیل آن که همیشه درمسیر یکی از راه های مهم ارتباطی ایران قرار داشته،شاهد حوادث و رویدادهای تاریخی متعددی در قرون مختلف پیش از اسلام و پس از اسلام بوده است.
جسارت زشت عایشه به حضرت فاطمه و ام المومنین خدیجه سلام الله علیهما و عصبانیت و پاسخ کوبنده حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله به او
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١١۶- حدثنا محمد بن الحسن بن أحمد بن الولید رضی الله عنه قال: حدثنا محمد بن الحسن الصفار، عن أحمد بن محمد بن خالد قال: حدثنی أبو علی الواسطی، عن عبد الله بن عصمة، عن یحیى بن عبد الله، عن عمرو بن أبی المقدام، عن أبیه، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: دخل رسول الله صلى الله علیه وآ
#حدیث_مهدوی 
امیر المومنین(ع)
أَوَّلُنَا مُحَمَّدٌ وَ أَوْسَطُنَا مُحَمَّدٌ وَ آخِرُنَا مُحَمَّد.
همه ما محمد هستیم (مقام برابر)، اولین ما محمد (رسول گرامی اسلام) میانه‌مان محمد (امام باقر) و آخرینمان م ح م د (حضرت صاحب الامر) است.
شبیه این روایت از امام صادق نیز نقل شده است.بحار الأنوار/ ج 25/ ص 364
افسوس! که جامعه‌ی ما هنوز از اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله فاصله‌ی زیادی دارد. دریغا! که هنوز چهره‌ی اسلام، در بسیاری از مسائل، پشت پرده مانده است و پرده های جهل و خرافات و عادات و آداب و رسوم جاهلی و خودخواهی‌ها و شرک‌ها و خودپرستی‌ها و نفس پرستی ها و... جلوی خورشید درخشان اسلام را گرفته و جامعه را از پرتو حیات بخش آن محروم ساخته است.
اگر در «ازدواج و انتخاب همسر»، اسلام، معیار و ملاک بود، اکثر یا همه‌ی این مشکلات وجود نداشت. اما کدام
شهادت فرشتگان حامل عرش بر امارت امیر المومنین علیه السلام
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «الإمامة» بالأسانید الصحاح، فی شهادة ملكین بان علیا علیه السلام أمیر المؤمنین عند خلق العرش، فقال ما هذا لفظه: عن بندار بن عاصم عمن حدث عن عبد الله بن سنان عن أبی عبد الله علیه السلام قال: لما خلق الله العرش خلق ملكین فاكتفاه فقلا: إشهد ان لا إله إلا أنا، فشهدا. ثم قال: إشهدوا أن محمدا رسول الله، فشهدا. ثم قال: أشهدا أن علی
 حضرت خدیجه (سلام‌الله‌علیها) اولین مؤمن به اسلام 
حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی رهبر معظم انقلاب اسلامی
خدیجه‌ى کبرى علیها‌الصلاةوالسلام اول مؤمن به اسلام بود، بعد هم همه‌ ثروت خود را در راه دعوت و ترویج اسلام خرج کرد، که اگر کمک‌هاى خدیجه علیهاالسلام نبود شاید در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام یک اختلال و وقفه‌ عمده‌اى به وجود مى‌آمد. بعد هم با رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله و همه‌ مسلمین به شعب ابى‌طالب تبعید شدند و در همان شعب اب
نامگذاری حضرت محسن علیه السلام توسط حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۲- عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد، عن القاسم بن یحیى، عن جده الحسن ابن راشد، عن أبی بصیر، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: حدثنی أبی عن جدی قال: قال أمیر المؤمنین علیه السلام: سمو أولادكم قبل أن یولدوا فأن لم تدروا أذكر أم أنثى فسموهم بالأسماء التی تكون للذكر والأنثى فإن أسقاطكم إذا لقوكم یوم القیامة ولم تسموهم یقول الس
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
در اسلام عمر کسی که در برابر ظلم قیام کند به مرگ جاهلیت مرده تا جایی که عمری ها حسین بن علی را شهید نمی‌دانند.
 
در اسلام عمر فاسق ترین افراد هم لیاقت جانشینی پیامبر و خلافت بر مسلمانان را دارند.و فاسق ترین فرد می‌تواند پیش نماز مسلمانان باشد
چون عبدالله بن عمر با پای  حجاج بیعت کرد و پشت سر ایشان نماز خواند
طبق اسلام عمرشما به هیچ وجه حق اعتراض به حاکم را نداری حتی اگر ظالم ترین افراد و فاسق ترین ب
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 27}
 
مفسّر حقیقی قرآن و دین
 
قرآن کریم معجزه پیامبر اسلام و مهم ‌ترین برنامه و دستور امت اسلام برای همیشه تاریخ و نیازمند توضیح و تفسیر صحیح است. از طرفی دیگر، تبیین و توضیح سیره و سنت رسول الله و تفسیر کامل قرآن به گونه‌ای که مسلمانان پس از دوران رسالت را از وجود رهبر و هدایتگری پیامبر ‌گونه بی ‌نیاز کند انجام نشده است.
در نتیجه جهان اسلام نیازمند شخص و مرجعی است که بتواند، همچون پیامبر به تفسیر و تبیین قر
واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) هنگام بازگشت از حجةالوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیرخم، امام علی (علیه‌السّلام) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند در آنجا با امام علی (علیه‌السّلام) بیعت کردند. پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) و دیگر معصومان این روز را عید خوانده‌اند و مسلمانان، به‌ویژه شیعیان این رو
 
یک گروهی که با اسلام و روحانیت اسلام سر سخت مخالف بودند. از اولش هم مخالف بودند. اولش هم وقتی که مرحوم آیت‌الله کاشانی دید که اینها خلاف دارند می‌کنند و صحبت کرد، اینها [این‌] کار کردند [که‌] یک سگی را نزدیک مجلس عینک به آن زدند و اسمش را «آیت‌الله» گذاشتند! این در زمان آن[محمد مصدق] بود که اینها فخر می‌کنند به وجود او. او هم مُسلِم نبود. من در آن روز در منزل یکی از علمای تهران بودم که این خبر را شنیدم [...] من به آن آقا عرض کردم که این دیگر مخالف
ارزش عقل
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲٤- علی بن محمد، عن سهل بن زیاد، عن إسماعیل بن مهران، عن بعض رجاله، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: العقل دلیل المؤمن.
امام صادق علیه السلام فرمودند: عقل، راهنمای مومن است!
الکافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۱، صفحه ۲۵، حدیث ۲۴، چاپ دار الکتب الاسلامیة
⭕️ اسلام، دینی که با ظهور مهدی جهانی می‌شود.
از موضوعات مشترک بین شیعه و اهل سنت، غلبه اسلام بر دیگر ادیان، در عصر ظهور است‏. فخر الدین رازى، در تفسیر آیه ۳۳ سوره توبه، از ابوهریره نقل کرده است که این آیه، وعده الهى است بر این‏که خداى متعال، اسلام را بر همه آیین ‏ها پیروز خواهد کرد و این اتفاق، به هنگام نزول عیسى تحقق می‌یابد‏. (١)
قندوزى نیز در تفسیر آیه یاد شده، از امام صادق روایت می‌کند: «به خدا قسم، تا زمان خروج مهدى، تأویل این آیه فرا
عبور از پل صراط تنها با جواز امیر المومنین علیه السلام میسر است
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره بطریقهم، وهو الحدیث السادس عشر من جملة «المائة حدیث» فی تسمیة رسول الله صلوات الله علیه وآله لمولانا علی علیه السلام أمیر المؤمنین، بما هذا لفظه: حدثنا أبو عبد الله محمد بن وهبان عن أحمد بن إبراهیم عن الحسین بن عبد الله الزعفرانی عن إبراهیم بن محمد الثقفی عن یحیى بن عبد القدوس عن علی بن محمد الطیالسی عن محمد بن وكیع الجراح
علت ملقب شدن امام علی بن موسی علیهما السلام به رضا
رضا نامی که خداوند برای امام رضا علیه السلام برگزید
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۱- حدثنا أبی ومحمد بن بن المتوكل ومحمد بن على بن ماجیلویه وأحمد بن على بن إبراهیم بن هاشم والحسین بن تاتانه وأحمد بن زیاد بن جعفر الهمدانی وبن إبراهیم بن هشام المكتب وعلى بن عبد الله الوراق رضى الله عنهم قالوا: حدثنا على بن بن هاشم عن أبیه عن أحمد بن محمد بن أبی نصر البزنطى قال: قلت لابی جعفر محمد بن عل
حضرت زین العابدین علیه السلام پس از تشییع باشکوه مردم مدینه، در بقیع که قبور بسیاری از اولیاء خداوند، همسران پیامبر، فاطمه بنت اسد و بسیاری از صحابه گرانقدر پیامبر و تعدادی از شهدای صدر اسلام در آن قرار دارد، در کنار مرقد مطهر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، عموی بزرگوارش، مدفون گردید.در این قطعه از بقیع عباس، عموی پیامبر، نیز دفن شده بود و بعداً حضرت امام صادق و حضرت امام باقر نیز مدفون گردیدند. این بخش دارای قبه و بارگاه بوده ولی
هجرت حسین‌بن‌علی از مدینه به مکه و از مکه به کربلا درست دنباله‌ی هجرت پیامبر بود.
اتفاقی که افتاده بود این بود که دین از سیاست جدا شده بود...
اعتقاد به خدا... واعمال فردی... در خطر نبود آنچه مورد تهدید بود حاکمیت اسلام بود؛ قدرت سیاسی اسلام بود...
امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگ یعنی تجدید بنای جامعه اسلامی را انجام دهد...۹۲/۸/۲۱

 بارگیری صوت امام خامنه ای
حجم: 3.69 مگابایت
✳️امروزه علاقه ی روزافزونی که در بین بشریّت برای درک حقایق تاریخ وتعلیمات اسلام به چشم می خورد، به مراتب بیش از پیش بوده است.
تاریخ اسلام، خود گویای این مطلب است که، اسلام به سهولت مسیر خود را طی نکرده است، بلکه شاهد ماجراهایی بوده که فقط تاریخ توان حمل آن را دارد.
پرونده تاریخ همچنان مفتوح
می ماند تا نه اینکه ما، بلکه وقایع بعد از ما نیز ثبت و بر اوراق قطور آن افزوده شود.
امیرالمومنین(ع) در نامه ای به امام مجتبی(ع) در مورد کنکاش در زندگی گذش
تقویم شیعه
ماه مبارک رمضان
ماه مبارک رمضان ماه پر خاطره ای است. روزهای ۱، ۳، ۴، ۶، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۳، ۲۴ یاد آور لحظاتی حساس از تاریخ اسلام است. هم یادمان‌های خوش و هم روزهای حزن انگیز در این ماه به چشم می‌خورد. ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام و معراج پیامبر صلی الله علیه و آله دو خبر سرور آفرین در این ماه است. مرگ ابو لهب، ابن ملجم، عایشه، مروان، زیاد بن ابیه، حجاج ثقفی نیز روزهای نابودی دشمنان اهل بیت علیهم السلام اس
فرق میان ائمه عدل از آل محمد (صلوات الله علیهم) ائمه جور از غیر آن‌ها
محمد بن حسن صفار رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا احمد بن محمد عن الحسین بن سعید عن محمد بن اسمعیل عن منصور عن طلحة بن زید ومحمد بن عبد الجبار بغیر هذا الاسناد یرفعه إلى طلحة بن زید عن ابی عبد الله علیه السلام قال قرأت فی كتاب ابى الائمة فی كتاب الله امامان امام الهدى وامام الضلال فاما الائمة الهدى فیقدمون امر الله قبل امرهم وحكم الله قبل حكمهم واما ائمة الضلال فانهم ی
{امام مهدی(عج) در کلام علما و بزرگان - شماره 38}
 
هشدار، مبادا یک وقت...!
 
تمام سپاه پاسداران، تمام دستگاه ها، تمام کمیته ها و تمام قِشرهایی که می خواهند به این کشور خدمت کنند، توجه داشته باشند که همه اینها خدمتگزار اسلامند...
شما کارمند اسلام هستید، کارمند امام زمانید. توجه کنید که «مبادا یک وقت، یک خطایی بکنید بر خلاف مسیر اسلام!» این وظیفه ی خطیری ست برای همه؛ برای ما و برای شما.
[صحیفه امام خمینی، ج۱۱، ص۲۴۹]
 
عکس نوشته در ادامه مطلب 
ادامه مط
امامتی که ادّعایش از جانب امام باقر علیه السلام برای هشام بن عبدالملک غیر قابل تحمل است، امامت به معنای حکومت است؛
و اساسا در اسلام و در اصطلاح قرآن و در اصطلاح حدیث، امام یعنی حاکم.
کسی که زمامدار امور است، در اصطلاح قرآن به او می گویند امام.
در اصطلاح حدیث هم به چنین کسی می گویند امام.
"ائمة یدعون الی النّار"
"و نجعلهم ائمةً و نجعلهم الوارثین"
من می گویم هشام بن عبدالملک آن روز، امام باقر علیه السلام را بهتر از شیعه ی امروز میشناخت؛
او می فهم
گفته های دین من برتر زِ دُر و گوهر استاصحاب پیغمبرم بهترین خلق عالم استمهر صحابه از دل کی توانم برون کنمبر گو بی مهر صحابه چون کنمتا گردش جهان و دور آسمان به پاستآن چراغ جاودان اسلام ماستای اسلام ای دین جاودان ، ای راهت پُر زِ جود و تواندور از تو اندیشه ی بدان ، پاینده هستی و جاودانای دشمن از تو سنگ خار ، جان من فدای حرف پیغمبرماسلام ما دین برتر است ، پیغمبرش بهترین عالم استدر را تو کی ارزشی دارد این جان ما ، پاینده هستی اسلام ماگر آتش بارد به
اسلام افتخارش مثل امام راحل/انسان بافضیلت مملو زدین وعاقل/روح خداخمینی یک آیت الهی/درنزدمردمان شد آقافقیه عادل/درسادگی زبانزد مانند اهل بیت است/از نسل پاک حیدر برشیعه گشته نازل/افکارناب خودرا ازکربلا گرفته/اسلام انقلابی با مرتضاست کامل/برپانموده نهضت بامحور ولایت/بر افتخار دنیا ایران نموده نائل/اندر قلوب ملت اوهست جاودانه/کشتی انقلابش آمدبه سوی ساحل/بعدامام راحل سیدعلی است رهبر/هرنقشه ای زدشمن آقانموده باطل/این گوهر ولایت نائب برای مه
در رثای امام حسین علیه السلام جنیان نوحه سر دادند و آسمان خون بارید (به روایت اهل تسنن)
محب الدین طبری عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
عن أم سلمة، قالت: لما قتل الحسین ناحت علیه الجن ومطرنا دما.
ام سلمه (رضوان الله علیها) گفت: آن هنگام که حسین (علیه السلام) را کشتند جنیان در عزای او نوحه سر دادند و از آسمان باران خون بارید.
ذخائر العقبی، تالیف محب الدین طبری، جلد ۲، صفحه ۱۷۲، چاپ دار الکتاب الاسلامی
معنای غدیر چیست؟ و چرا عید غدیر خم به این نام خوانده شده است؟
واژه «غدیر» در لغت به چند معنا آمده است؛ مانند «آبگیر»،«قطعه‌ای از آب»، و«جای جمع شدن آب باران».
 
غدیر خُمّ در میان راه دو شهر بزرگ دنیای اسلام، مکه و مدینه، در محلی به نام «جُحفه» وجود دارد که در زمان رسول گرامی اسلام(ص) کاروانیان حج در آن‌جا از هم جدا می‌شدند و به طرف دیار خود می‌رفتند. درباره علت نام‌گذاری این مکان به غدیر خمّ، احتمالاتی داده شده است؛ مانند این‌که به اعتبار
مرکز اسلامی امام علی استکهلم، مرکزی مستقل، دینی و مردمی است که توسط جمعی از مسلمانان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) در ۱۹۹۷ میلادی تاسیس شد. این مرکز هیچ گونه وابستگی به دولت و یا نهاد خاصی ندارد و اداره آن با تکیه بر اسلام و قوانین کشور سوئد صورت می‌گیرد.
ادامه مطلب
عاقبت دوستی و دشمنی با امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
٧- قال: أخبرنی أبو الحسن علی بن محمد بن خالد المیثمی قال: حدثنا أبو بكر محمد بن الحسین بن المستنیر [ قال: حدثنا الحسین بن محمد بن الحسین بن مصعب ] قال: حدثنا عباد بن یعقوب قال: حدثنا أبو عبد الرحمن المسعودی، عن كثیر النواء، عن أبی مریم الخولانی، عن مالك بن ضمرة، قال: قال أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السلام: أخذ رسول
88/8/8 را خاطرتون هست مصادف شده بود با سالروز ولادت امام هشتم یعنی امام رضای عزیزمون
2 روز دیگه 98/8/8 هم تقارن جالبی داره 
- روز بعد از سالروز شهادت امام رضا هست
- روز چهارشنبه است که چهارشنبه ها روز این امام بزرگوار و فرزند بزرگوارشون امام جواد و امام هادی و پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم است.
(قابل ذکر می باشد که به علت حساسیت فعالیت های شهید بزرگوار و فرمانده آگاه سپاه اسلام غلامحسین افشردی  و پنهان ماندن نام اصلی وی از دشمنان اسلام ، نام مستعار حسن باقری برای او انتخاب می شود.)
‹‹ ….. فعلاً انقلاب ما همچون تیر زهرآگینی برای تمام مستکبران در آمده است و یاوری برای همه مستضعفین جهان .
… ما با هیچ دولت و کشوری شوخی نداریم و با تمام مستکبرین جهان سرجنگ داریم و در رابطه با این هدف ، جنگ با صدام یزید فقط مقدمه است …… در این موقعیت زمان
 
رهبر معظم انقلاب :
امام زمان را فراموش نکنیم.مملکت ما، مملکت امام زمان است.انقلاب ما، انقلاب امام زمان است، زیراانقلاب اسلام است. یاد ولیّ الله اعظمرا در دل های خودتان داشته باشید. دعای《اللّهمَّ اِنّا نَرغَبُ اِلیکَ فی دَولهِکَریمَه》را با همه دل و با نیاز کاملبخوانید. هم روحتان در انتظار مهدیباشد، هم نیروی جسمی تان در این راهحرکت بکند. هر قدمی که در راه استواریاین انقلاب اسلامی برمیدارید، یک قدمبه ظهور مهدی’عج’ نزدیک تر می شوید.  

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سازمان فروش 2405 تبریز